حسيني در واكنش به دستگيري ها در عراق: اشغالگران بايد درباره دستگيري ديپلمات هاي ايراني پاسخگو باشند

سخنگوي وزارت خارجه در واكنش به اقدام غيرقانوني نيروهاي آمريكايي در دستگيري ديپلمات‌هاي ايراني در عراق،تصريح كرد:اشغالگران براساس مقررات بين‌المللي بايد پاسخگو باشند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، سيد محمد علي حسيني سخنگوي وزارت خارجه در پي دستگيري ديپلمات‌هاي ايراني توسط نيروهاي نظامي آمريكايي كه به دعوت دولت عراق به اين كشور سفر كرده بودند، اين اقدام را با هيچ ضابطه بين‌المللي سازگار ندانست و گفت: اين اقدام عواقب و پيامد ناخوشايندي خواهد داشت.
وي در اين باره افزود: چند روز قبل مطلع شديم نيروهاي نظامي آمريكا در يك اقدام خلاف مقررات بين‌المللي ديپلمات‌هاي ايراني كه به دعوت دولت عراق به آنجا سفر كرده بودند را دستگير كردند. اين اقدام با هيچ ضابطه بين‌المللي سازگار نيست و عواقب و پيامد ناخوشايندي خواهد داشت.
سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: همانطوري كه در بيانيه آقاي طالباني رئيس جمهور عراق ذكر شده اين افراد به دعوت دولت عراق جهت همكاري و مساعدت با آنان اعزام شده بودند و دولت عراق مسئول آزادي آنان است و اشغالگران هم براساس مقررات بين‌المللي بايد پاسخگو باشند.
در اين چارچوب سفير سوئيس در تهران به وزارت امور خارجه احضار و اقدام خلاف عرف ديپلماتيك نيروهاي آمريكايي از طريق وي به مقامات آمريكا منعكس شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا